Schaak

Veel ouders die zelf schaken kunnen, genieten ervan als hun kinderen ook schaaklessen krijgen. Samen schaken is gewoon gezellig en versterkt de band tussen ouder en kind. Die schaakpartijtjes aan de keukentafel zijn waardevolle momenten waar je kind later met plezier aan zal terugdenken.

De Voordelen van Schaken voor Kinderontwikkeling

Zelfs als je zelf nooit schaken hebt geleerd, ben je waarschijnlijk op de hoogte van het feit dat schaken buitengewoon gunstig is voor de ontwikkeling van kinderen. Onderzoek bevestigt herhaaldelijk dat schaken een ware mentale stimulans is. Het verbetert het geheugen en de concentratie, bevordert het denkvermogen, helpt kinderen beter te plannen en laat hen op een speelse manier begrijpen dat 'eerst nadenken, dan handelen' een verstandig idee is.

Ontdek hoe eenvoudig en meeslepend schaken kan zijn voor kinderen

Het is eigenlijk helemaal niet zo ingewikkeld om je kind schaken te leren, zelfs als je zelf nog nooit een schaakstuk hebt aangeraakt.

Jouw kind kan heel gemakkelijk en op een superleuke manier leren schaken.
Het is geweldig om te observeren hoe kinderen enthousiast raken over schaken en hoe snel ze het oppikken.