Doelstellingen van de Pioneers Foundation

1 – aandacht voor culturele zaken in Nederland in het algemeen en de Syrische gemeenschap in het bijzonder.

2 – Organiseer de activiteiten van de Syriërs die Nederlandse en andere gemeenschappen in Nederland en de componenten van de Nederlandse samenleving bijeenbrengen om de geest van de Syrische cultuur te weerspiegelen en de gewoonten en tradities van de Syrische samenleving in al zijn spectrum en kleuren uit te leggen.

3. Bevorder de cultuur van acceptatie van anderen en interreligieuze dialoog en leg het concept van integratie in de Nederlandse samenleving uit door de organisatie van bewustmakingssessies, seminars en periodieke bijeenkomsten met Syriërs van alle rassen en religies in samenwerking met overheidsinstanties en andere instellingen die op hetzelfde gebied in alle regio’s in Nederland werken om een ​​samenhangende en geïntegreerde Syrische samenleving te creëren Zijn nieuwe gemeenschap.

Doelstellingen van de Pioneers Foundation

5. Aandacht schenken aan de zaken van vrouwen en proberen alle obstakels te volgen die hun lancering in de nieuwe samenleving tegenkomen

6 – Periodiek seminars en bijeenkomsten van vrouwen houden en proberen nieuwkomers bij de Nederlandse en andere gemeenschappen te brengen, in het kader van de uitwisseling van ervaringen om hun culturele, educatieve, professionele en handmatige competenties te ontwikkelen

7. Het opzetten van speciale activiteiten voor kinderen, zoals tentoonstellingen, concerten, sport, culturele en artistieke activiteiten

8. Communicatie met gouvernementele en particuliere organisaties die zich bezighouden met vrouwen- en kinderaangelegenheden, zowel in Nederland als in het buitenland.

9 – Houd regelmatig vergaderingen met jongeren die in Nederland wonen om de belangrijkste problemen voor hen in hun nieuwe samenleving te identificeren en hen te helpen hun weg te vinden naar universitaire studie of werk.

10 – Werk aan de voorbereiding van psychologische studies voor nieuwkomers, met name kinderen door communicatie met universiteiten en hogescholen en het gebruik van de resultaten van deze studies om de waarden van integratie in de Nederlandse samenleving te bevorderen.

11 – Organiseren van trainingen voor aankomsten op het gebied van e-government om hun contacten met verschillende overheidsinstanties in Nederland op elektronische wijze te vergemakkelijken.

12 – Het bieden van een tolk voor nieuwkomers of mensen die niet vloeiend Nederlands of Engels spreken over belangrijke afspraken zoals gemeenten of belastingkantoor, en het aanbieden van een tolk voor medische afspraken in klinieken, ziekenhuizen en hulp aan mensen die een thuis hebben om het voor nieuwkomers gemakkelijker te maken om de moeilijkheden waarmee elke nieuwe persoon geconfronteerd wordt, te maken.

13. Organiseer speciale activiteiten voor ouderen en gepensioneerde nieuwkomers om hen te helpen in hun nieuwe leven.

14. Organiseren van collectieve culturele, sportieve en sociale activiteiten voor kinderen tijdens de vakantie- en feestdagen, om de band tussen het kind en zijn Syrische samenleving te behouden.

15. Organiseren van taalcursussen Arabisch voor kinderen om hun toekomstige vermogen om te schrijven en lezen in hun moedertaal en het Nederlands te verzekeren, waardoor de link tussen de toekomst van Syriërs en hun Syrische identiteit wordt gewaarborgd.

16. Organiseer regelmatig bezoeken aan Syriërs die momenteel in tijdelijke opvangcentra (Kampat) in Nederland verblijven en plan toekomstige bezoeken aan vluchtelingenkampen buiten Nederland (Griekenland-Turkije) om ondersteuning, advies en advies te geven.

17. Communiceer met mensenrechtenbureaus en Nederlandse advocaten om juridisch advies te geven aan de Syrische gemeenschap in Nederland.

18 – Periodieke seminars houden ter verduidelijking (alle wettelijke rechten en plichten van vluchtelingen) en leden van de Syrische gemeenschap.

19. Zet een werkgroep op om een ​​duidelijke visie te geven op de problemen waarmee mensen worden geconfronteerd bij het creëren van mogelijkheden voor communicatie met de Nederlandse gemeenschap en om met dit team samen te werken om oplossingen te vinden voor de problemen van mensen met officiële overheidsinstanties zoals gemeenten of niet-gouvernementele organisaties.

20. Het openen van officiële communicatiekanalen met de Nederlandse politieke partijen en gemeenten om ondersteuning en advies te krijgen om de bovengenoemde doelstellingen te bereiken, naast het werken aan partnerschappen en samenwerking met niet-officiële instanties zoals organisaties, scholen, universiteiten en bedrijven om met hen collectieve projecten te organiseren om de doelstellingen van de organisatie en marketing van haar projecten te bereiken.

21. Communiceer met andere oude gemeenschappen in Nederland om van hun ervaringen te profiteren en positief te promoten en alles wat negatief is te vermijden

Leraren en personeel

Dankzij ons team en professionele leraren hebben we de beste educatieve diensten kunnen bieden

Zina Bankasli

Woordvoerster

Zina Bankasli 21, (Syrische) Woont in Krimpen aan den IJssel en is in 2014 naar Nederland gekomen. Zij is in 2016 begonnen aan de opleiding International Business and Management Studies bij de Hogeschool Rotterdam en is erg betrokken bij nieuwkomer studenten die graag hun studie in Nederland willen beginnen/ afronden.

Imad Aldeen Bankasli

Coördinator

Imad Aldeen Bankasli 52, (Syrisch) Woont in Krimpen aan den IJssel en is in 2014 naar Nederland gekomen. Eigenaar en CEO van Bankodent (import-export medische appratuur en consultancydiensten). Hij heeft belang bij het helpen van vluchtelingen om toegang te krijgen tot de arbeidsmarkt.

Tarek ALDAYEH

Voorzitter

Tarek Aldayeh 38, (Syrisch) Woont in Rotterdam sinds 2015 en is in 2014 naar Nederland gevlucht. Een scheikundige, Werkt bij VSL (het Nationaal Metrologisch Instituut van Nederlands) en actief in diverse vrijwilligersfuncties

Mohammad ALZEN